Ege'de Kürsübaşı geleneği bir kez daha yaşatıldı
Ege Elazığ Dernekler Federasyonu geleneksel hale getirdiği kültür etkinliğini bu yıl da düzenledi. Elâzığ hasreti çeken Elazığlılar gecede bir araya geldi.
Haberin Özeti
- • Ege Elazığ Dernekler Federasyonu (EGE ELDERFED), 12. Geleneksel Elazığ Kürsübaşı ve Kültür Etkinliği'ni İzmir'de yoğun katılımla düzenledi.
- • Elazığ Valisi Numan Hatipoğlu ve milletvekillerinin de katıldığı gecede, Kürsübaşı geleneği Harput musikisiyle yaşatıldı.
- • Gurbetteki Elazığlıların hasret giderdiği program, memleket havası estirerek birlik ve beraberlik mesajları verilerek sona erdi.
Ege Bölgesi’nde yaşayan Elazığlılar, bu yıl 12’ncisi düzenlenen Elazığ Kürsübaşı ve Kültür Etkinliği’nde bir araya gelerek unutulmaz bir gece yaşadı. Ege Elazığ Dernekler Federasyonu (EGE ELDERFED) tarafından İzmir’de düzenlenen program, yoğun katılımla adeta memleket havası estirdi. Elazığ kültürü, birlik ve beraberlik ruhu gece boyunca etkinliğe damgasını vurdu.
Programa Elazığ Valisi Numan Hatipoğlu, AK Parti Elazığ Milletvekili Prof. Dr. Erol Keleş CHP Elazığ Milletvekili Gürsel Erol, AK Parti Yerel Yönetimler Başkan Yardımcısı Mücahit Yanılmaz, ile birlikte protokolden çok sayıda isim ve vatandaş katıldı.
Gecede Zülfü Demirtaş, Ahmet Yüce, Burak Can Atalay ve Kürşat Sönmez sahne aldı.
Gece boyunca Elazığ’ın köklü kültürünün en önemli değerlerinden biri olan kürsübaşı geleneği yaşatılırken, Harput musikisi ve yöresel ezgiler katılımcılardan büyük ilgi gördü. Gurbet ile memleket arasında kurulan gönül bağının önemine vurgu yapılan programda, duygu dolu anlar yaşandı.
Federasyon Genel Başkanı Metin Karataş, 12.’si düzenlenen programın arkasındaki başarının biz diyebilmekten geçtiğini ifade etti.
Gece boyunca Elazığlı vatandaşlar bir araya gelerek hasret giderirken, programın sonunda birlik ve beraberlik mesajları verildi. Kürsübaşı programı halaylarla son erdi.