Elazığ Sağlık Çalışanları Derneği'nden 'Hemşireler Günü' mesajı
12 Mayıs Dünya Hemşireler Günü dolayısıyla açıklamalarda bulunan Elazığ Sağlık Çalışanları Derneği Başkanı Mehmet Can Doğan, hemşirelerin sağlık sistemindeki önemine dikkat çekerek çalışma koşullarının iyileştirilmesi gerektiğini vurguladı.
Doğan, hemşirelerin gece gündüz demeden büyük bir fedakârlıkla görev yaptığını belirterek, hastaların en zor anlarında yanlarında olan sağlık çalışanlarının toplum sağlığı açısından hayati bir görev üstlendiğini ifade etti.
“Sorunlar Giderek Büyüyor”
Açıklamasında sağlık çalışanlarının yaşadığı sorunlara da değinen Doğan, artan iş yükü, personel yetersizliği, uzun çalışma saatleri ve ekonomik sıkıntıların hemşireleri ciddi anlamda yıprattığını söyledi.
Hemşirelik mesleğinin büyük emek ve sorumluluk gerektirdiğini belirten Doğan, “Sağlık çalışanlarından sürekli fedakârlık bekleyen anlayış sürdürülebilir değildir. Hemşirelerimizin insanca yaşayabilecek ücretlere, güvenli çalışma ortamlarına ve güçlü özlük haklarına kavuşması artık ertelenemez bir ihtiyaçtır” dedi.
“Kalıcı Çözümler Hayata Geçirilmeli”
12 Mayıs Dünya Hemşireler Günü’nün yalnızca kutlama mesajlarıyla geçiştirilmemesi gerektiğini ifade eden Mehmet Can Doğan, sağlık çalışanlarının sorunlarına yönelik kalıcı çözümlerin gündeme alınması çağrısında bulundu.
Daha fazla istihdam sağlanması, çalışma şartlarının iyileştirilmesi, ekonomik kayıpların giderilmesi ve mesleki itibarın korunması adına somut adımlar atılması gerektiğini belirten Doğan, güçlü bir sağlık sisteminin ancak mutlu ve güvende hisseden sağlık çalışanlarıyla mümkün olacağını kaydetti.
Hemşirelerin Günü Kutlandı
Elazığ Sağlık Çalışanları Derneği Başkanı Mehmet Can Doğan, açıklamasının sonunda insan hayatı için büyük bir özveriyle görev yapan tüm hemşirelerin 12 Mayıs Dünya Hemşireler Günü’nü kutlayarak, daha adil ve daha güçlü bir çalışma hayatı temennisinde bulundu.