Elazığ Valiliği: 23 kişi hakkında adli işlem başlatıldı
Elazığ'da bazı özel sağlık ve bakım merkezlerinde usulsüz işlemlerle kamu zararına yol açıldığı ve halk sağlığının tehlikeye atıldığı iddiaları üzerine, aralarında kamu görevlilerinin de bulunduğu 23 şüpheliye yönelik eş zamanlı adli işlem başlatıldı.
Elazığ'da yetkisiz tıbbi işlemler ve usulsüzlükler yoluyla haksız kazanç sağladığı iddia edilen özel bakım ve sağlık merkezlerine yönelik yürütülen soruşturmada, sağlık çalışanları ve kamu görevlilerinin de aralarında yer aldığı 23 kişi hakkında yasal süreç başlatıldı.
Elazığ Valiliği’nden yapılan açıklamada: "Elazığ Cumhuriyet Başsavcılığı koordinesinde, Elazığ İl Jandarma Komutanlığınca yürütülen planlı faaliyetler kapsamında; ilimizde faaliyet gösteren bazı özel sağlık ve bakım kuruluşlarında mevzuata aykırı işlemler yapıldığı ve bu yolla kamu zararına sebebiyet verilerek haksız kazanç sağlandığı yönünde emarelere ulaşılmıştır.
Soruşturmanın gizliliği ve selayeti çerçevesinde, bahse konu kuruluşlarda yürütülen iş ve işlemler ile genel kamu sağlığını ve hasta güvenliğini ilgilendiren uygulamalara yönelik iddialar tüm yönleriyle mercek altına alınmıştır. Elde edilen ilk bulgular ve somut deliller doğrultusunda adli süreç derinleştirilmiştir.
Bu kapsamda, aralarında kamu görevlileri ve sağlık sektörü çalışanlarının da bulunduğu toplam yirmi üç (23) şüpheli şahsa yönelik yasal mevzuat çerçevesinde eş zamanlı adli tahkikat başlatılmıştır. Maddi gerçeğin ortaya çıkarılması, iddiaların hukuki zeminde netleştirilmesi amacıyla yürütülen arama, el koyma, inceleme ve soruşturma faaliyetleri adlí makamların gözetiminde gizlilik esasına riayet edilerek titizlikle sürdürülmektedir.
Kamu kaynaklarının korunması, sunulan hizmetlerin hukuka ve etik ilkelere uygunluğunun denetlenmesi ile vatandaşlarımızın haklarının güvence altına alınması adına yürütülen çalışmalar kararlılıkla devam etmektedir." Denildi.