HAZARSAM Başkanı Çoban: Canın sağ olsun Elazığspor

Hazar Stratejik Araştırmalar Merkezi (HAZARSAM) Başkanı Prof. Dr. Bilal Çoban penaltı vuruşları sonrası kaybedilen Muğlaspor maçı sonrası 'Bugün Elazığspor maalesef talihsiz bir şekilde yenildi ve gerçekten de içimiz buruk, hepimizin yüreğinde tarifsiz bir sızı var' dedi.

Haberin Özeti

  • HAZARSAM Başkanı Prof. Dr. Bilal Çoban, Elazığspor'un Muğlaspor'a penaltılarla yenilmesi sonrası büyük üzüntü yaşandığını belirtti.
  • Çoban, yenilgiye rağmen Elazığ şehrinin uzun yıllar sonra futbol maçı etrafında birleşerek "biz" ruhunu yeniden hissettiğini vurguladı.
  • Başkan Çoban, oluşan bu birlik duygusunun büyümesi gerektiğini, şehrin düşse de yeniden ayağa kalkacağını ifade etti.

Başkan Çoban açıklamasında şunları ifade etti:

“Belki biraz da şundan; bu şehir uzun yıllardır ilk kez bir futbol maçından daha büyük bir duygunun etrafında birleşmişti. Bursa yollarına düşen otobüslerdeki ve özel araçlardaki taraftarlar; memleket sevgisi ile gittiler, aidiyet duydular, yıllardır içlerine attıkları özlemle hareket ettiler ve Türkiye’nin dört bir yanından hemşerilerimiz aynı renk için, aynı arma için, aynı şehir için kilometrelerce yol kat ettiler.

Elazığ’da kalanlar meydanlarda, kahvehanelerde, evlerde, düğün salonlarında, ekran başında dualarla maça kilitlendi. Belki de uzun zaman sonra ilk kez bu kadar aynı anda heyecanlandık, aynı anda sevindik, aynı anda üzüldük ve Elazığ ilk kez yeniden “biz” oldu.

Bugün sahada Elazığspor kaybetti belki ama bu şehir aslında bir araya gelebileceğini, tek bir kalp gibi atabildiğini, aynı hedefe inanabildiğini ve birlikte hareket etme ruhunu hatırladı. Onun için bugün öfkeye veya birbirimizi suçlamaya değil, oluşan bu birlik duygusunu büyütmeye, aynı acıda birleşebilen, aynı umut etrafında kenetlenebilen bir şehir ruhuna ihtiyacımız var.

Canın sağ olsun Elazığspor…

Bu şehrin insanları şampiyonluğu kaybetti ama; birlikte üzülmeyi, birlikte umut etmeyi, aynı arma için aynı anda ayağa kalkmayı, şehrimizin bordo beyaz rengini yeniden hatırladı. Bursa yollarına düşenlerin de, meydanlarda sabahlayanların da, televizyon başında dua edenlerin de istediği tek bir şey vardı, o da “Bu şehir yeniden ayağa kalksın, eski güzel günlerinden daha iyi olsun…”

Sevgili hemşerilerim, bugün boynumuz bükük olabilir ama başımız eğik değil ve bu şehir, düştüğü yerden kalkmayı en iyi bilen şehirlerden biridir, üzülmeyelim…”