Vali Hatipoğlu'ndan 19 Mayıs Atatürk'ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı mesajı

Elazığ Valisi Numan Hatipoğlu 19 Mayıs Atatürk'ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı dolayısıyla bir mesaj yayımladı.

Haberin Özeti

  • Elazığ Valisi Numan Hatipoğlu, 19 Mayıs 1919'un bağımsızlık mücadelesinin başlangıcı ve milletin esareti reddeden iradesinin yeniden dirilişi olduğunu vurguladı.
  • Vali Hatipoğlu, 19 Mayıs'ın sadece kurtuluşun başlangıcı değil, milletin kendi kaderine sahip çıktığı ve Cumhuriyetimizin temellerinin atıldığı tarihi dönüm noktası olduğunu belirtti.
  • Hatipoğlu, Atatürk'ün gençliğe emanet ettiği bu günün, geleceğin teminatı olan gençlere duyulan güveni ve "Türkiye Yüzyılı" sorumluluğunu ifade etti.

“Milletimizin bağımsızlık yolunda attığı en büyük adımlardan biri olan 19 Mayıs 1919, esareti reddeden bir iradenin, yeniden dirilişin ve milli mücadelenin başlangıç tarihidir” diyen Vali Hatipoğlu “Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün 19 Mayıs 1919’da Samsun’a çıkarak başlattığı istiklal mücadelesi, milletimizin bağımsızlık iradesini yeniden ayağa kaldırmış; umutsuzluğun hâkim olduğu bir dönemde azim, cesaret ve kararlılıkla verilen büyük bir direnişin simgesi olmuştur” dedi.

Vali Hatipoğlu mesajında şunları ifade etti:

“Anadolu’nun dört bir yanında büyüyen milli mücadele ruhu, milletimizin birlik ve beraberlik içerisinde gösterdiği eşsiz fedakârlıklarla zafere ulaşmış ve Cumhuriyetimizin temelleri atılmıştır.

19 Mayıs; sadece bir kurtuluş hareketinin başlangıcı değil, aynı zamanda milletimizin kendi kaderine sahip çıktığı tarihi bir dönüm noktasıdır. Aziz milletimiz, vatanına, bayrağına ve bağımsızlığına sahip çıkarak tarih boyunca hiçbir zaman esareti kabul etmeyeceğini tüm dünyaya göstermiştir.

Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün gençliğe emanet ettiği bu anlamlı gün, geleceğimizin teminatı olan gençlerimize duyulan güvenin en güçlü ifadesidir.

Sevgili gençler;

Sizler, köklü tarihimizin ve güçlü devlet geleneğimizin yarınlara taşınmasında en büyük güvencemizsiniz. Ülkemizi bilimde, teknolojide, kültürde, sanatta ve sporda daha ileriye taşıyacak olan sizlerin azmi, çalışkanlığı ve vatan sevgisidir. Geçmişinden güç alan, geleceğe umutla bakan bir nesil olarak Türkiye Yüzyılı’nın inşasında önemli sorumluluklar üstleneceğinize yürekten inanıyorum.

Atatürk’ün sizlere emanet ettiği Cumhuriyetimizi daha güçlü yarınlara taşımak; birlik ve beraberlik içerisinde çalışmak, üretmek ve ülkemize değer katmak hepimizin ortak görevidir.

Bu duygu ve düşüncelerle; başta Cumhuriyetimizin kurucusu Gazi Mustafa Kemal Atatürk olmak üzere, İstiklâl Mücadelemizin tüm kahramanlarını rahmet, minnet ve şükranla anıyor; aziz milletimizin ve kıymetli Elazığlı hemşehrilerimizin 19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı’nı en içten duygularımla kutluyorum.