Yerli hibrit silajlık mısır tohumluğu üreticilerle buluştu

Elazığ İl Tarım ve Orman Müdürlüğünde düzenlenen törenle Karakoçan, Kovancılar ve Merkez ilçelerindeki üreticilere, maliyeti %100 Bakanlık hibesiyle karşılanan yerli hibrit silajlık mısır tohumluklarının teslimi gerçekleştirildi.

Haberin Özeti

  • Elazığ'da, Tarım ve Orman Bakanlığı'nın "Yerli Hibrit Çeşitlerin Kullanımının Yaygınlaştırılması Projesi" kapsamında tohumluk dağıtımı yapıldı.
  • Karakoçan, Kovancılar ve Merkez ilçelerinden 32 üreticiye toplam 1.575 kg yerli hibrit silajlık mısır tohumu teslim edildi.
  • Tohumluk maliyetinin %100'ü Bakanlık tarafından karşılandı; bu proje 315 dekar alanda ekim için destek sağlıyor.

Tarım ve Orman Bakanlığı tarafından yürütülen “Yerli Hibrit Çeşitlerin Kullanımının Yaygınlaştırılması Projesi” kapsamında Elazığ’da 32 üreticiye toplam 1.575 kg yerli hibrit silajlık mısır tohumu dağıtıldı.

Yapılan açıklamada: "Bakanlığımız Bitkisel Üretim Genel Müdürlüğü, Tarımsal Araştırmalar ve Politikalar Genel Müdürlüğü ile Tarım İşletmeleri Genel Müdürlüğü uhdesinde yürütülen “Yerli Hibrit Çeşitlerin Kullanımının Yaygınlaştırılması Projesi” kapsamında, İlimize tahsis edilen 1.575 kg yerli hibrit silajlık mısır tohumluğu TİGEM Karacabey Tarım İşletmesi Müdürlüğünden teslim alındı.

İl Müdürlüğümüz kampüsünde düzenlenen programda; İl Müdürümüz, İl Müdür Yardımcımız, Teknik Personelimiz, Üretici Birliklerinin Başkanları ve Üreticilerin katılımıyla Karakoçan, Kovancılar ve Merkez ilçelerimizden yerli hibrit silajlık mısır üretimi yapacak üreticilerimize tohumluk dağıtımı yapıldı.

Proje kapsamında tohumluk maliyetlerinin %100’ü Bakanlığımız tarafından karşılanırken; toplam 32 üreticimize, 315 dekar alanda ekilmek üzere 1.575 kg yerli hibrit silajlık mısır tohumu verildi.

2026 yılı üretim sezonunda proje kapsamında ekimi yapılacak yerli hibrit silajlık mısır tohumluklarının üreticilerimiz ve ilimiz tarımı açısından hayırlı ve bereketli olmasını temenni ediyoruz." Denildi.